Od 25.6. do 30.6. bude telefonní kontakt nedostupný. Využijte prosím e-mailové spojení.

První cvičení s kojencem

První cvičení s kojencem 

Představujeme několik jednoduchých cvičení pro maminky s dítětem. Je přirozené, že chcete po narození dítěte vypadat stejně jako před otěhotněním, zvláště pokud jste se tehdy těšila vypracované postavě. V době zdravých koktejlů, módy být fit a cvičení s pomocí online trenérů je opravdu těžké se vymlouvat.

Nemusíte si hned najímat hlídání a kupovat permanentku do posilovny. Není ani vhodné servírovat si vražedné cvičení, zatímco se zotavujete z porodu. Začněte tím, že se poradíte se svým lékařem, který určí, zda jste připravena začít cvičit. Ujistěte se také, že vaše dítě již má dostatečně silnou páteř a dokáže stabilně držet hlavičku. Jakmile dostanete od odborníka zelenou, mějte na paměti, že zvedání vašeho miminka zatěžuje vaši páteř, a proto provádějte aktivity s mírou.

Zde je několik příkladů cviků, které zapojí jak novopečenou maminku, tak jejího drobečka.

Dřepy

Postavte se mírným krokem. Uchopte dítě oběma rukama pod jeho pasem a dělejte dřepy, při kterých zvedáte své děťátko. Když jste ve vzpřímené poloze, držte dítě nad hlavou s rovnýma rukama. Při pokrčení nohou nezapomeňte udržet kolena v jedné linii s chodidly. Hladká stehna a hýždě nejsou jediným přínosem, posílíte také zádové, břišní a lýtkové svaly.

Zvedání boků/břicha

Lehněte si na záda, pokrčte nohy v kolenou a chodidla opřete o podlahu. Posaďte si dítě na pánev a za ruce mu zvedejte boky. Ve stejné poloze můžete provádět také zvedání bříška.

Posilujte stehenní svaly

Položte se s dítětem na podložku tak, aby bylo ve stejné výšce jako váš hrudník. Jednou rukou můžete dítě zabavit, druhou si opřete o hlavu. Ležte na boku, nohy mějte pokrčené v kolenou a jednu z nich pomalu zvedejte. V jiné verzi tohoto cviku můžete držet obě nohy nahoře, spojené a rovné. Další možností je zvedat jednu nohu v pravém úhlu. Každou z těchto variant opakujte a měňte polohu na druhou stranu. Stehenní svaly, hýždě a trup pracují!

Nezapomeňte, že vždy, nebo alespoň na začátku vašeho cvičebního dobrodružství s dítětem, je nejlepší cvičit pod vedením vyškoleného instruktora. Porozhlédněte se, zda ve vašem okolí neexistují nějaké sportovní kurzy určené maminkám s dětmi 🙂 .

První cvičení s miminkem

Co ještě?

Malé děti vyžadují neustálou pozornost, takže jejich pečovatelky jsou neustále v pohybu. Už jen hra s miminkem představuje fyzickou aktivitu, ale to je jen zárodek současných možností. V prodeji jsou nyní dokonce speciálně upravené kočárky na běhání, tzv. joggery. Další možností je cvičení s dítětem ve speciálním šátku, aby bylo dítě neustále nablízku.

Pokud vaše dítě začne být během cvičení "mrzuté", zkuste ho zaměstnat oblíbenou hračkou nebo chrastítkem. Nezapomeňte po krmení počkat přiměřenou dobu, protože dítě potřebuje potravu v klidu vstřebat. A ujistěte se, že vaše dítě nosí pohodlnou plenku např. Dada, Baby Charm nebo Magics, která ho při pohybu neštípe.

Dvojnásobná radost

Mateřská dovolená nemusí, ba ani by neměla, znamenat sezení doma v teplácích s rozcuchanými vlasy. Je to výjimečný čas, kdy se můžete soustředit na sebe a své dítě. Společné cvičení v sobě spojuje mnoho výhod. Posílí vaše svaly, pomůže vám dostat se zpět do formy a uvolní endorfiny. Využijte toho a užijte si společné chvíle.

Přečtěte si další články zde.